Microsoft Dynamics AX 2012 to rozwiązanie do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa dla średnich i dużych organizacji gospodarczych. Bogaty zestaw funkcjonalności dla różnych branż, jest dostępny  w jednym, kompleksowym rozwiązaniu. Spełnia wszystkie wymagania systemów klasy ERP, ułatwia firmie analizowanie i przewidywanie zmian rynku,  umożliwiając dynamiczne dostosowanie organizacji przedsiębiorstwa do zmiennych warunków.

System Microsoft Dynamics AX 2012 jest łatwy w obsłudze, a dzięki swojej elastyczności pomaga firmom w lepszym wykorzystaniu szans biznesowych, większym dopasowaniu procesów a w konsekwencji wyróżnieniu się na tle konkurencji. Elastyczna architektura i nowoczesne mechanizmy modelowania procesów pozwalają organizacjom na realizację strategicznych celów i dostosowanie się do wymagań rynku. Bogaty zestaw funkcjonalności ERP wraz z rozszerzeniami dostosowanymi do różnych branż w jednym, kompleksowym rozwiązaniu przyspiesza osiągnięcie korzyści z inwestycji.

Microsoft Dynamics AX 2012 jest nowoczesnym i innowacyjnym rozwiązaniem ERP z wbudowanymi rozszerzeniami funkcjonalnymi dedykowanymi do 5 branż: produkcyjnej, dystrybucyjnej, usług profesjonalnych, sprzedaży detalicznej i administracji publicznej

Najważniejsze funkcje ERP

ZARZĄDZANIE FINANSAMI
  • Księga główna
  • Należności i zobowiązania
  • Zarządzanie rachunkami bankowymi
  • Planowanie i kontrola budżetu
  • Wsparcie usług wspólnych
  • Zarządzanie zgodnością z przepisami

PRODUKCJA

  • Planowanie materiałów i mocy produkcyjnych
  • Zarządzanie zasobami
  • Tworzenie harmonogramów i sekwencji zadań
  • Konfiguracja produktów
  • Zarządzanie halą produkcyjną i jej załogą
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI IICH OBSŁUGA KSIĘGOWA
  • Księgowanie i fakturowanie projektów
  • Kontrola kosztów projektu
  • Struktury podziału pracy
  • Integracja z oprogramowaniem Microsoft Project
ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM
  • Zarządzanie organizacją i zasobami ludzkimi
  • Rekrutacja
  • Zarządzanie rozwojem, szkoleniami i wydajnością pracowników
  • Portal dla pracowników
  • Zarządzanie wydatkami
ZARZĄDZANIE ŁAŃCUCHEM DOSTAW
  • Zarządzanie zapasami
  • Zarządzanie rozproszonymi magazynami
  • Umowy handlowe
  • Sprzedaż przyszłej produkcji
  • Planowanie dystrybucji
  • Zarządzanie jakością
SPRZEDAŻ I MARKETING
  • Automatyzacja pracy sprzedawców i marketingu
  • Obsługa szans sprzedaży
  • Zarządzanie procesami sprzedaży
  • Integracja z systemem Microsoft Dynamics CRM
ANALIZA DANYCH BIZNESOWYCH I TWORZE-NIE RAPORTÓW
  • Raporty standardowe, analityczne i dynamicznie tworzone za pomocą funkcji Microsoft SQL Server®Reporting Services
  • Wstępnie zdefiniowane, wielowymiarowe kostki OLAP dostosowane do poszczególnych stanowisk
  • Pulpity menadżerskie z podglądem kluczowych wskaźników wydajności (KPI)
ZAOPATRZENIE I POZYSKI-WANIE DOSTAWCÓW
  • Zaopatrzenie bezpośrednie i pośrednie
  • Zlecenia zakupu
  • Zarządzanie relacjami z dostawcami
  • Portal dla dostawców
ZARZĄDZANIE USŁUGAMI
  • Zamówienia i kontrakty serwisowe
  • Zgłoszenia serwisowe i ich obsługa
  • Zarządzanie naprawami
  • Subskrypcja usług